AUDI RS4

B5

 

SILNIK 2,7 biturbo V6 30V AGB

MODYFIKACJE SILNIKA :


TURBO
 Zmiana seryjnych turbin K03 na większe.
 Wydajność K03 to 310-330 KM

   - K04 z RS4-025 & 026  K04-RS4.jpg
   - K04 z RS6   rs6mods2.jpg        rs6mods.jpg      wydajne do max 550 KM           
                                            różnice miedzy K04 od RS4 a K04 od RS6
                                 K04 compressor wheel RS4: 40mm inducer, 51mm exducer
                                 K04 compressor wheel RS6: 42mm inducer, 56mm exducer
                                                większa zimna i gorąca strona o 25 %
                                             w s4 pozwalają na osiągnięcie 500-550 KM
   - do turbin K04 wymagane rury intake pipe z RS4 o większej średnicy
   - K24           do 600 KM
   - K16           do 600 KM
   - GT25         wydajne ale wymagają obrotów
   - GT28RS     tutaj też zaczynają "żyć" powyżej 4000 obr/min

Różnice miedzy K03 - K04 - K04 RS6 turbo1ys6.jpg  turbo2ft8.jpg  turbo3hy4.jpg

SPRZĘGŁO
ori od S4 wytrzymuje do 350 KM
   - od RS4 do 450 KM
   - +450 KM to spiek, kevlar ...  753.jpg


WTRYSKI 
 ori S4 300 lub 320cc są wydajne do max 350-370 KM
   - 360cc Siemens z RS4 do 450 KM
   - 440cc Bosch do 500 KM   42lb$20ev1.jpg
   - 630cc Siemens do 600 KM Siemens 630cc.jpg


WYDECH
-
wymiana tylnej części (tłumika środkowego i końcowego) przyrost mocy ~10 KM
-
wymiana całego wydechu na rury o większym przekroju z Down Pipe ~20-35 KM
-
usunięcie katalizatorów to przyrost mocy


PODPORA SKRZYNI BIEGÓW
- przy mocach +350 KM przyda się podpora firmowa lub "home made" podpora.jpg


TRÓJNIK przepustnicy wzmacniany
- ori trójnik gumowy przepustnicy lubi pękać już po chip'ie gdy ciśnienie jest 1,2 bar
  zastąpić go wzmacnianym trójnikiem trojnik.jpg

INTERCOOLER
- efektywna wydajność ori IC S4 to 300 KM  icS4.jpg
- wymiana na IC od RS4, wydajne do 400 KM dsc07091wb0.jpg
- duży centralnego IC 500-700 KM icrury.JPG  wymaga modernizacji zderzaka przedniego
  i dodatkowego orurowania
- 2 x duże IC do 600 KM



KOŁO ZAMACHOWE
- lekkie aluminiowe koło 747.jpg


GŁOWICE silnika 2,8 lub 2,4l 30V
- głowice te mają większe konały ssące powietrze (ori S4 mają małe) glowicatv9.jpg
- można ori S4 rozwiercić kanały ssące jaki i wydechowe  24ports1.JPG
  24ports2.JPG  24ports3.JPG   24ports4.JPG   25_07_2008_head2.JPG


KUTE TŁKOI - KORBOWODY
- przy mocach +450 KM lepiej zabezpieczyć się, powyżej +500 KM obowiązkowo

CHŁODNICA OLEJU
- dodatkowa chłodnica oleju DSCN1633.JPG
  S4 przy mocach już 300 KM ma problemy z wysoką temp. oleju


UKŁAD DOLOTOWY
- większy Air Box z RS4
- większa rura ssąca Y z RS4 + łączniki  sid5rg4.jpg
- większy przepływomierz z RS4
-
przepustnica z RS4 o średnicy 75 mm


ZAWORY ByPass DV
- zmiana seryjnych na 710N z RS4 lub innych bov002smoe3.jpg


Kolektory Wydechowe
- nowe kolektory o większej średnicy rur 20080922.jpg
- ori kolektory można rozwiercić 80.jpg  85.jpg


Kolektor Ssący
- kolektor polerujemy i rozwiercamy otwory na większe jak w RS4 DSC06357.JPG
- można zwiększyć jego objętość dospawując mu "miske" od spodu 100_0227.jpg


Podkładki pod Kolektor Ssący
- podkładki zwiększają dodatkowo objętość kolektora ssącego 36286505.TB6.jpg


Trójnik aluminiowy z RS4
- w rs4 jest on aluminiowy do którego przykręca się alu rury do IC

Rura ssąca alu Y z RS4
- rura o większej średnicy sid5rg4.jpg  100_0236.jpg  stock_vs_rs4_y.jpg

Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem RS4
- ma większe średnice wylotowe

APR rura
- rura APR alu o większych wymiarach od przepustnicy do IC
  nie potrzeba wówczas trojnika gumowego bipipe_pic3.jpg