SILNIK 2,7 biturbo V6 30V AGB
MODYFIKACJE SILNIKA :
TURBO
Zmiana seryjnych turbin K03 na większe.
Wydajność K03 to 310-330 KM
- K04 z RS4-025 & 026 K04-RS4.jpg
- K04 z RS6 rs6mods2.jpg rs6mods.jpg wydajne do max 550 KM
różnice miedzy K04 od RS4 a K04 od RS6
K04 compressor wheel RS4: 40mm inducer, 51mm exducer
K04 compressor wheel RS6: 42mm inducer, 56mm exducer
większa zimna i gorąca strona o 25 %
w s4 pozwalają na osiągnięcie 500-550 KM
- do turbin K04 wymagane rury intake pipe z RS4 o większej średnicy
- K24 do 600 KM
- K16 do 600 KM
- GT25 wydajne ale wymagają obrotów
- GT28RS tutaj też zaczynają "żyć" powyżej 4000 obr/min
Różnice miedzy K03 - K04 - K04 RS6 turbo1ys6.jpg turbo2ft8.jpg turbo3hy4.jpg
SPRZĘGŁO ori od S4 wytrzymuje do 350 KM - od RS4 do 450 KM - +450 KM to spiek, kevlar ... 753.jpg |
WTRYSKI ori S4 300 lub 320cc są wydajne do max 350-370 KM - 360cc Siemens z RS4 do 450 KM - 440cc Bosch do 500 KM 42lb$20ev1.jpg - 630cc Siemens do 600 KM Siemens 630cc.jpg |
WYDECH - wymiana tylnej części (tłumika środkowego i końcowego) przyrost mocy ~10 KM - wymiana całego wydechu na rury o większym przekroju z Down Pipe ~20-35 KM - usunięcie katalizatorów to przyrost mocy |
PODPORA SKRZYNI BIEGÓW - przy mocach +350 KM przyda się podpora firmowa lub "home made" podpora.jpg |
TRÓJNIK przepustnicy wzmacniany - ori trójnik gumowy przepustnicy lubi pękać już po chip'ie gdy ciśnienie jest 1,2 bar zastąpić go wzmacnianym trójnikiem trojnik.jpg |
INTERCOOLER - efektywna wydajność ori IC S4 to 300 KM icS4.jpg - wymiana na IC od RS4, wydajne do 400 KM dsc07091wb0.jpg - duży centralnego IC 500-700 KM icrury.JPG wymaga modernizacji zderzaka przedniego i dodatkowego orurowania - 2 x duże IC do 600 KM |
KOŁO ZAMACHOWE - lekkie aluminiowe koło 747.jpg |
GŁOWICE silnika 2,8 lub 2,4l 30V - głowice te mają większe konały ssące powietrze (ori S4 mają małe) glowicatv9.jpg - można ori S4 rozwiercić kanały ssące jaki i wydechowe 24ports1.JPG 24ports2.JPG 24ports3.JPG 24ports4.JPG 25_07_2008_head2.JPG |
KUTE TŁKOI - KORBOWODY - przy mocach +450 KM lepiej zabezpieczyć się, powyżej +500 KM obowiązkowo |
CHŁODNICA OLEJU - dodatkowa chłodnica oleju DSCN1633.JPG S4 przy mocach już 300 KM ma problemy z wysoką temp. oleju |
UKŁAD DOLOTOWY - większy Air Box z RS4 - większa rura ssąca Y z RS4 + łączniki sid5rg4.jpg - większy przepływomierz z RS4 - przepustnica z RS4 o średnicy 75 mm |
ZAWORY ByPass DV - zmiana seryjnych na 710N z RS4 lub innych bov002smoe3.jpg |
Kolektory Wydechowe - nowe kolektory o większej średnicy rur 20080922.jpg - ori kolektory można rozwiercić 80.jpg 85.jpg |
Kolektor Ssący - kolektor polerujemy i rozwiercamy otwory na większe jak w RS4 DSC06357.JPG - można zwiększyć jego objętość dospawując mu "miske" od spodu 100_0227.jpg |
Podkładki pod Kolektor Ssący - podkładki zwiększają dodatkowo objętość kolektora ssącego 36286505.TB6.jpg |
Trójnik aluminiowy z RS4 - w rs4 jest on aluminiowy do którego przykręca się alu rury do IC |
Rura ssąca alu Y z RS4 - rura o większej średnicy sid5rg4.jpg 100_0236.jpg stock_vs_rs4_y.jpg |
Obudowa filtra powietrza z przepływomierzem RS4 - ma większe średnice wylotowe |
APR rura - rura APR alu o większych wymiarach od przepustnicy do IC nie potrzeba wówczas trojnika gumowego bipipe_pic3.jpg |